مناطق دیدنی قشم
نوشته شده توسط : hsi

مکان‌های دیدنی جزیره قشم بسیار جذاب و تماشایی است. شما در زمان سفر به این جزیره می‌توانید به جزایر هرمز و هنگام هم سفر کنید و اوقات بسیار خوشی را برای خود رقم بزنید.

جزیره ناز قشم

شگفت‌انگیزترین پدیده طبیعی جزیره قشم را می‌توان جزیره ناز دانست. این جزیره مجموع سه جزیره صخره‌ای است که در میان دریا مقرر شده است. در چندین ساعت از شبانه روز مردم در اطراف ساحل آن بساط دست فروشی برپا می‌کنند و انواع صنایع دستی، لباس‌های محلی و صدف در آن به فروش می‌رسد. همچنین برخی از زنان به طراحی و زدن نقش حنا مشغول هستند. در این جزیره شما می‌توانید مشاهده‌گر فلامینگوها، مرغان دریایی، خرچنگ‌ها و لاک پشت‌ها باشید.

تنگه چاه کوه قشم

تنگه چاه کوه که در بین کوه‌های صخره‌ای قرار گرفته، هم به شکل تنگه است و هم چاه‌های متعددی درون خود دارد که تعدادشان زیاد و عمقشان کم است.

جنگل حرا قشم

جنگل حرا جنگل‌هایی با ریشه‌های در هم تنیده با قامت‌های نسبتاً کوتاه اما پر از برگ و سرسبز است. این جنگل با بالا و پایین رفتن آب به زیر آب می‌رود و بالا می‌آید و نسبت به آب شور دریا مقاوم است. انواع پرندگان زیبا مانند مرغ ماهی خوار و فلامینگو ها در این جنگل وجود دارند و زیبایی خاصی را به آن بخشیده‌اند. شما می‌توانید سوار قایق شوید و روی آب بین درختان گردش کنید و از مناظر طبیعی لذت ببرید.

غار نمکدان قشم

غار نمکدان در جنوب غربی قشم و در فاصله ۹۰ کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته است. قندیل‌های بسیار زیبای نمک، صحنه‌ای فوق‌العاده را ایجاد کرده است.

راهنمای جامع سفر به جزیره قشم + غذاهای محلی و دیدنی های قشم

موزه ژئوپارک قشم

در موزه ژئوپارک قشم انواع پستانداران، خزندگان، پرندگان و صدف‌ها وجود دارند. اگر علاقه مند به موزه گردی هستید موزه ژئوپارک قشم را از دست ندهید.

پارک کروکودیل قشم

با حضور در پارک کروکودیل قشم می‌توانید زندگی آنها را از نزدیک تماشا کنید. در این پارک علاوه بر کروکودیل حیوانات دیگری مثل طاووس، مار و لاک پشت هم وجود دارند.

راهنمای جامع سفر به جزیره قشم + غذاهای محلی و دیدنی های قشم

پارک زیتون قشم

این پارک را می‌توان معروف ترین پارک جزیره قشم دانست. در پارک زیتون امکانات تفریحی فراوانی مثل زمین‌های بسکتبال و والیبال وجود دارد. همچنین وجود آلاچیق‌های زیبا امکان تفریح لذت بخشی را برای شما ایجاد می‌کند.

فلای بورد در قشم

برای فلای بورد ابتدا باید تحت آموزش قرار گیرید. در این بازی یک جت اسکی به شما وصل می‌شود سپس با نیروی آب و حرکت جت اسکی از سطح دریا بالا می‌روید.

غار خربس قشم

غار خربس جزیره قشم در ۱۰ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. این غار مجموعه‌ای از غارهای در دل هم در کوهی نه چندان مرتفع مستقر است.

دره ستارگان قشم

دره ستارگان دارای کوه‌ها و صخره‌های بسیاری است که با گذشت زمان شکل‌های عجیبی به خود گرفته است. مردم بومی این منطقه بر این باور هستند که این محوطه یک کوه صخره‌ای بوده که به علت برخورد یک ستاره با آن به این شکل درآمده است از این روی نام دره ستارگان را روی آن گذاشته‌اند.

 





:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: